Dohody o výkonu pěstounské péče
Na základě pověření, vydaného Zlínským krajem, uzavíráme dohody o výkonu pěstounské péče s pěstouny na území Zlínského kraje. V současné době doprovázíme celkem 55 rodin.
Máme volnou kapacitu pro uzavírání nových dohod o výkonu pěstounské péče.
Jak pracujeme
V naší práci se řídíme metodikami, vnitřními předpisy a směrnicemi. Všechny tyto dokumenty vychází z platných právních předpisů, z naší dlouholeté praxe a získaných zkušeností.
Cílem všech těchto materiálů je to, abychom poskytovali kvalitní služby všem klientům.
Níže je uveden přehled všech dokumentů našeho pracoviště, z nichž některé jsou veřejné, některé jsou pouze pro vnitřní potřebu. Dokumenty jsou členěné do skupin dle Přílohy č. 2 k vyhlášce č. 473/2012 Sb. – Standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí při poskytování sociálně-právní ochrany pověřenými osobami podle §48 odst. 2 písem. D) až f) zák. 359/1999 Sb.
1. Cíle a způsoby činnosti pověřené osoby
- Jaké jsou cíle naší práce?
- Jakými zásadami se řídíme
- Jak předcházíme možným střetům zájmů
- Naše pravidla pro přijímání darů
2. Ochrana práv a chráněných zájmů
- Jak zajišťujeme dodržování lidských práv a svobod klientů – dospělých i dětí
- Jak chráníme děti před týráním a zanedbáváním
3. Prostředí a podmínky
- V jakém prostředí pracujeme, jaké pomůcky máme k dispozici
4. Informovanost o výkonu sociálně-právní ochrany a činnosti pověřené osoby
- Jak informujeme o naší činnosti
- Za jakých okolností můžeme odmítnout poskytnout službu
5. Podpora přirozeného sociálního prostředí
- Co děláme pro to, aby děti v pěstounské péči žili běžným životem v přirozeném prostředí
- Jak podporujeme kontakty dítěte s jeho rodinou a s osobami dítěti blízkými
6. Personální zabezpečení
- Jak je naše pracoviště členěné, jaká je organizační struktura
- Jaké máme požadavky na jednotlivá pracovní místa
- Jaká oprávnění a povinnosti se vážou ke konkrétním pracovním místům
7. Přijímání a zaškolování nových zaměstnanců
- Jak postupujeme při obsazování volného pracovního místa
- Jak zaškolujeme nového pracovníky
- Za jakých okolností u nás mohou působit dobrovolníci a stážisté
- Jakými pravidly se řídí ostatní osoby – např. účetní, správce počítačové sítě apod.
8. Profesní rozvoj zaměstnanců
- Jak jsou hodnoceni jednotliví pracovníci a jejich práce
- Jak si zvyšujeme svou kvalifikaci pro naši práci
- Jak si zajišťujeme podporu pro naši práci
9. Pracovní postupy pověřené osoby
- Jak postupujeme v naší práci
10. Dohoda o výkonu pěstounské péče
- Jak postupujeme při uzavírání, změnách a případně při zrušení dohody o pěstounské péče
- Jaký je rámcový obsah dohod o výkonu pěstounské péče
- Jak hodnotíme průběh pěstounské péče
- Jak zajišťujeme a organizujeme vzdělávání pěstounů
11. Předávání informací
- Jak pracujeme s informacemi o dětech a rodinách
- Jak si předáváme informace v rámci našeho pracoviště
12. Změna situace
- Jak postupujeme v případě významných změn v životě dítěte a rodiny
13. Dokumentace o výkonu sociálně-právní ochrany
- Jaké dokumenty vedeme, co do nich píšeme
- Kdo má právo a za jakých podmínek nahlížet do jednotlivých dokumentů a dokumentací
14. Vyřizování a podávání stížností
- Jakým způsobem a komu je možné podat stížnost na naši práci
- Jak s takovou stížností nakládáme
- Podrobné informace zde
15. Rizikové, havarijní a nouzové situace
- Jaké mimořádné situace mohou nastat a jak budeme postupovat, pokud nastanou
16. Zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochran
- Co děláme pro to, aby si naše práce udržovala svou vysokou kvalitu
- Jak zjišťujeme zpětnou vazbu na naši práci